Privacybeleid

PARAGONE Group srl verklaring voor de bescherming van persoonsgegevens

Paragone Group srl hecht veel belang aan uw privacy. Daarom willen wij u duidelijk informeren over de manier waarop wij uw persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken. 
Hieronder vindt u nuttige informatie over hoe wij uw persoonlijke gegevens behandelen en beschermen
De persoonsgegevens die wij verzamelen, registreren, opslaan, gebruiken en verwerken worden hieronder expliciet beschreven.

Onze verklaring is van toepassing op de volgende personen ("u"):
Alle huidige of voormalige klanten en potentiële klanten van ons bedrijf die natuurlijke en/of rechtspersonen zijn, wij omvatten ook eenmanszaken, wettelijke vertegenwoordigers of contactpersonen die optreden namens onze klanten "bedrijf en/of eenmanszaak".
Elke persoon die betrokken is bij een transactie met Paragone Group, hetzij in eigen naam of als vertegenwoordiger van een rechtspersoon (bijvoorbeeld een bedrijfsfunctionaris, agent, wettelijke vertegenwoordiger, operationeel personeel, borgsteller, uiteindelijke begunstigde, enz.)
Personen die geen klant zijn van ons bedrijf. 
Elke persoon die https://paragone.be bezoekt of onze kantoren bezoekt.

Hoe komen wij aan uw persoonsgegevens?
  • U deelt ze met ons door klant te worden, zich te registreren op onze website, een online formulier in te vullen, een contract met ons te ondertekenen, of door contact met ons op te nemen via een van onze vertegenwoordigers, technici of agenten.
  • Van uw organisatie, wanneer deze een potentiële klant wordt of een bestaande klant is, en uw persoonsgegevens aan ons worden verstrekt om ons te helpen contact op te nemen met uw organisatie.
  • Van andere beschikbare bronnen zoals online of traditionele media, openbaar beschikbare bronnen, (niet-limitatieve lijst).
Om welke soorten persoonsgegevens gaat het?
  • Persoonsgegevens" is alle informatie die een natuurlijke persoon identificeert of aan een natuurlijke persoon kan worden gekoppeld. 
  • De persoonsgegevens die wij over u verwerken zijn de volgende:
  • Identificatiegegevens, bijv. naam, woon- of werkadres, e-mailadres, telefoonnummer, functie.

Factureringsgegevens
  • Gegevens over uw online gedrag en voorkeuren, bijv. IP-adres van uw mobiele apparaat of computer, bezochte pagina's op onze website.
  • Gegevens over uw behoeften en interesses die u met ons deelt.
  • Uw interacties met ons bedrijf op sociale media, zoals Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. We volgen openbare berichten, publicaties, "likes" en reacties op of over ons bedrijf op internet.
Wat doen wij met uw persoonsgegevens?
  • Verwerking" betekent elke activiteit die kan worden uitgevoerd met betrekking tot persoonsgegevens, zoals het verzamelen, vastleggen, opslaan, wijzigen, organiseren, gebruiken, bekendmaken, overdragen of verwijderen van dergelijke gegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
  • Uw persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt op een van de volgende rechtsgronden
  • om een contract met u aan te gaan en uit te voeren om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen om onze legitieme belangen te dienen. 
  • wanneer u uw toestemming hebt gegeven. In dit geval kunt u uw toestemming te allen tijde intrekken.
  • Wij kunnen de persoonsgegevens van onze klanten verwerken voor de volgende doeleinden:
  • Beheer van klantenbestanden. 
  • Wanneer wij bijvoorbeeld bij het accepteren van een bestelformulier van u of het aangaan van een contract of verkoop met u moeten controleren of wij u al dan niet wettelijk als klant kunnen accepteren.
  • Ook moeten wij uw postadres, e-mailadres of telefoonnummer weten om contact met u te kunnen opnemen.
- Relatiebeheer en relatiemarketing. I
  • om uw feedback te vragen over onze producten en diensten. 
  • Wij kunnen deze informatie delen met bepaalde personeelsleden om ons aanbod te verbeteren of om u gepersonaliseerde producten en diensten aan te bieden. Wij kunnen u nieuwsbrieven sturen om u te informeren over deze producten en diensten. Indien u dergelijke aanbiedingen niet wenst te ontvangen, hebt u uiteraard het recht bezwaar te maken of uw toestemming in te trekken.
- Met uw toestemming kunnen wij u brieven, e-mails of SMS-berichten sturen over producten of diensten of gepersonaliseerde aanbiedingen wanneer u inlogt op onze website. U kunt er te allen tijde voor kiezen deze gepersonaliseerde aanbiedingen niet langer te ontvangen.
Wat zijn uw rechten en hoe respecteren wij die?
Wij respecteren uw individuele rechten om te bepalen hoe uw persoonsgegevens worden gebruikt. 

Wat zijn uw rechten?
  • U hebt het recht om de persoonsgegevens die wij over u verwerken in te zien.
Als uw persoonsgegevens onjuist zijn, hebt u het recht om ons te vragen ze te corrigeren.
Indien wij uw persoonsgegevens aan een derde hebben doorgegeven en de gegevens vervolgens worden gecorrigeerd, zullen wij de derde van de correctie op de hoogte stellen.
U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor haar eigen gerechtvaardigde belangen.
  • U kunt echter geen bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als deze verwerking wettelijk verplicht is; of als deze noodzakelijk is voor het sluiten en uitvoeren van een overeenkomst met u.
U kunt ook bezwaar maken tegen de verzending van onze commerciële berichten (per e-mail, post of telefoon) of tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor statistische doeleinden. 
  • U hebt het "recht om vergeten te worden"... U hebt het recht om ons te vragen uw persoonlijke gegevens te wissen. Soms is Paragone Group verplicht om uw persoonsgegevens te bewaren. 
  • Uw recht om vergeten te worden is alleen van toepassing als :
  • wij uw gegevens niet langer nodig hebben voor het oorspronkelijke doel.
  • u uw toestemming voor de verwerking van uw gegevens door ons intrekt.
  •  u zich ertegen verzet dat wij uw gegevens verwerken voor onze legitieme belangen of om u gepersonaliseerde commerciële berichten te sturen.
Indien u als klant of vertegenwoordiger van een klant niet tevreden bent met de manier waarop wij uw problemen aanpakken, hebt u het recht om een klacht bij ons in te dienen.

  • Om uw rechten uit te oefenen en af te dwingen en/of een klacht in te dienen, kunt u contact met ons opnemen.
  • Als u uw rechten wilt uitoefenen of een klacht wilt indienen, neem dan per post contact met ons op via ons vestigingsadres.
  • Als u uw recht wilt uitoefenen, hoe specifieker uw verzoek, hoe efficiënter wij kunnen reageren.
  • Wij zullen trachten zo snel mogelijk te antwoorden. 
  • De verwerking van uw verzoek door onze diensten mag in geen geval meer dan een maand in beslag nemen.
  • Als wij echter meer tijd nodig hebben om op uw verzoek te reageren, zullen wij u daarvan op de hoogte stellen.
Bent u verplicht ons persoonsgegevens te verstrekken?
In sommige gevallen zijn wij wettelijk verplicht om persoonsgegevens te verzamelen, bijvoorbeeld om een offerte op te stellen, een bestelbon uit te reiken en/of een contract te ondertekenen en een factuur uit te reiken.
Wij verbinden ons ertoe enkel de persoonsgegevens te verzamelen die strikt noodzakelijk zijn voor dit doel. 

Veiligheid en beveiliging ?
Wij zijn verplicht uw persoonsgegevens te beschermen en elke inbreuk op de gegevens te voorkomen, op te sporen en te beheren. 
Naleving van wettelijke verplichtingen waaraan wij onderworpen zijn. Wij verwerken uw gegevens om te voldoen aan een reeks wettelijke verplichtingen en vereisten.

Relatiebeheer en relatiemarketing?
  • Wij kunnen u als klantvertegenwoordiger om uw mening vragen over aangeboden producten en diensten.
  • Met wie delen wij uw gegevens en voor welke doeleinden?
  • Om de best mogelijke service te bieden en concurrerend te blijven in onze branche, delen wij sommige gegevens intern, dat wil zeggen met onze medewerkers.
  • Wij geven of verkopen uw gegevens nooit aan derden, met uitzondering van de noodzaak om gegevens om redenen van openbaar belang door te geven op verzoek van overheidsinstanties, toezichthoudende organen en gerechtelijke/onderzoeksinstanties (politie, openbaar ministerie, rechtbanken en tribunalen alsmede arbitrage/bemiddelingsorganen) op uitdrukkelijk en wettelijk verzoek.
Dienstverleners en andere derden?
  • Indien wij gebruik maken van andere dienstverleners of andere derden om bepaalde diensten en/of verkopen uit te voeren in het kader van onze normale bedrijfsvoering, kan het nodig zijn dat wij aan hen de persoonsgegevens doorgeven die nodig zijn voor de genoemde dienst en/of verkoop.
  • Dienstverleners helpen ons bij activiteiten zoals
- ontwerp, ontwikkeling en onderhoud van webgebaseerde tools en applicaties - levering van applicatie- of infrastructuurdiensten (zoals de cloud) door IT-dienstverleners - marketingactiviteiten en evenementen, beheer van klantencommunicatie (inclusief klanttevredenheidsonderzoeken) - plaatsing van advertenties op applicaties, websites en sociale netwerken - juridische diensten, audits of andere speciale diensten van advocaten, notarissen, fiduciaires. 
  •  opsporing, onderzoek of preventie door gespecialiseerde bedrijven van fraude of ander wangedrag
- uitvoering van gespecialiseerde diensten, zoals postdiensten of archivering van fysieke dossiers, door externe contractanten of dienstverleners.
  •  Wij kunnen uw persoonsgegevens doorgeven aan tussenpersonen (onafhankelijke bureaus) of onafhankelijke zakenpartners die namens ons optreden of die bij ons producten en diensten aanbieden die binnen ons bedrijfsdoel vallen.
Hoe beschermen wij uw persoonsgegevens?
  • Om de vertrouwelijkheid en integriteit van uw persoonsgegevens en de processen voor de verwerking ervan te garanderen, nemen wij de nodige technische en organisatorische maatregelen (beleid en procedures, IT-beveiliging, enz.). 
  • Om de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen, passen wij voor al onze activiteiten minimale interne beleidslijnen en normen toe. 
  • Deze worden regelmatig aangepast aan de laatste regelgeving en marktontwikkelingen.
  • Ons personeel is ook gebonden door een geheimhoudingsplicht en mag, op enkele uitzonderingen na, uw persoonsgegevens niet onrechtmatig of onnodig openbaar maken.
Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?
  • Wij mogen uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld. 
  • De bewaartermijnen kunnen variëren afhankelijk van de omstandigheden. 
  • Bij de beoordeling hoe lang wij uw persoonsgegevens moeten bewaren, moeten wij ook rekening houden met eventuele bewaarvereisten die in andere toepasselijke wetgeving zijn vastgelegd, bijvoorbeeld boekhoudkundige voorschriften.
  • Wij kunnen uw persoonsgegevens ook bewaren als bewijs in geval van een geschil, maar wij zullen ze niet actief gebruiken.
  • Wanneer uw persoonsgegevens niet langer nodig zijn voor het proces of de activiteit waarvoor ze oorspronkelijk zijn verzameld, zullen wij ze verwijderen of samenvoegen tot een bepaald abstractieniveau (aggregatie), anonimiseren en verwijderen overeenkomstig de toepasselijke wet- en regelgeving.
Aanpassen

ReCaptcha

Deze Google-service wordt gebruikt om webformulieren van onze website te beveiligen en is vereist als u contact met ons wilt opnemen. Door dit te accepteren, gaat u akkoord met het privacybeleid van Google: https://policies.google.com/privacy

Google Analytics

Google Analytics is een service die op onze website wordt gebruikt en die verkeer bijhoudt, rapporteert en meet hoe gebruikers omgaan met onze website-inhoud om deze te verbeteren en betere diensten te bieden.

Facebook

Op onze website kunt u de inhoud ervan leuk vinden of delen op het sociale netwerk van Facebook. Door het te activeren en te gebruiken, gaat u akkoord met het privacybeleid van Facebook: https://www.facebook.com/policy/cookies/

YouTube

Geïntegreerde video's van YouTube worden op onze website gebruikt. Door te accepteren dat je ze bekijkt, ga je akkoord met het privacybeleid van Google: https://policies.google.com/privacy

Skype

Op onze website kunt u de inhoud ervan delen op het sociale netwerk van Skype. Door deze te activeren en te gebruiken, gaat u akkoord met de consumentenvoorwaarden van Skype: https://www.skype.com/nl/legal/